Dag 19

28 september 2016 - Hangzhou Shi, China

Vandaag waren wij van plan om 8 uur op te staan en kaartjes te kopen bij het treinstation van HangZhou zodat we zeker wisten dat we vrijdag een trein naar Beijing konden halen.
-Hier in China hebben ze het ideale systeem dat als je bijvoorbeeld op woensdag met de trein wilt, je op maandag pas kaartjes kunt halen... #sarcasme-
Het begon al verkeerd toen mijn wekker weigerde en ik 10 uur wakker werd... Tegen de tijd dat het 12 uur was konden we eindelijk in de bus stappen naar het station en kwamen dus rond 13.30 aan op het station, toen mochten we nog naar het andere eind van het station lopen en kwamen we bij de ticketverkoop aan. Toen we hier aankwamen werd ons verteld dat er geen plekken meer waren voor tweedeklas plekken naar Beijing (ong. 500 Yuan p.p.) maar omdat wij slechte ervaring hadden met op een station slapen en bang waren voor veel gezeur met hotels als we een dag eerder zouden reizen, hebben we eersteklas plekken als alternatief gekozen op vrijgochtend (ong. 141 euro p.p.) dat was het moment dat ik weer ff helemaal klaar was met China... Door zo'n stomme regeling dat je maar paar dagen van te voren kaartjes kunt kopen en een wekker die weigert van mijn kant, heb ik echt een dure enkele reis en dan weten we nog niet eens of we op het goede station zijn om makkelijk bij ons Hostel te komen.

Begrijp me niet verkeerd, als iemand aanbied om met me een avontuur aan te gaan, ben ik de eerste die z'n hand op steekt en mee gaat, maar als ik verder nog plannen heb, heb ik graag dat het goed wordt geregeld.

Ook nu weer kwamen berichtjes van mn vriendin als geroepen, maakt niet uit wat ze zegt, het helpt, het geeft me het gevoel dat er altijd iemand achter me staat, Super chill.
Ondanks de keiharde regen besloot ik toch nog even alle frustraties er maar uit te gooien op het sportterrein, na ff wat rondjes hardlopen, wat krachttraining en weer wat hardlopen was ik letterlijk afgekoeld, na een warme ontspannende douche en een afsluitende koude douche voelde ik me weer helemaal fris, fruitig en klaar om weer gezellig te kunnen doen die avond.

Door de avond af te sluiten met helemaal niets behalve het nodige contact met het thuisfront durf ik misschien toch wel een beetje te spreken van een geslaagde dag.

1. Jolanda:
    28 september 2016
    Hoi Gideon maar je bent toch niet de enige met een wekker......
  2. Yolanthe:
    8 oktober 2016
    Hoi @Jolanda mam,
    Een IPhone wekker werkt ook niet optimaal hoor, je zou gerust wat geld kunnen doneren op het Yolanthe fonds :) zodat ik een goede wekker (telefoon) kan kopen hahahaahahah
    Kusjes je lieftallige dochter xxxx